A Math Bits, la nostra prioritat és oferir materials alineats amb la recerca sobre com aprenem i garantir que siguin adequats a la realitat de l’aula.

Amb la proposta dels quatre cursos de l’ESO ja completa, hem dut a terme un procés de revisió i millora basat en el feedback del professorat que treballa amb Math Bits a les aules

A continuació, presentem els canvis per a l’any 2025:


Un dels comentaris més freqüents que hem rebut del professorat ha estat que la proposta original oferia una riquesa de continguts que, en alguns casos, superava el temps disponible a l’aula. Des del principi, el nostre propòsit ha estat proporcionar un repertori ampli i flexible, que permeti a cada docent seleccionar els recursos més adequats per al seu context. No obstant això, també hem identificat la necessitat de facilitar encara més aquesta selecció i planificació.

Per això, per al curs 2025/2026, presentem una nova estructura que ofereix un equilibri entre la profunditat del model d’ensenyament 5E i la realitat de la majoria d’aules.

Estructura en dos nivells:

  • Proposta bàsica: Assegura la cobertura dels sabers essencials del currículum amb un recorregut clar i accessible.
  • Lliçons addicionals: Permeten adaptar l’aprenentatge a les necessitats de cada aula i estudiant.

La proposta bàsica inclou:

  • Engeguem: Una lliçó. Contextualització i activació de coneixements previs.
  • Explorem: Entre dues i quatre lliçons. Introducció de conceptes mitjançant situacions d’aprenentatge per a la construcció de significat.
  • Expliquem: Diverses lliçons. Explicacions amb recursos interactius i activitats per a la pràctica sistemàtica i la consolidació.
  • Avaluem: Diverses lliçons. Avaluació individual i formativa.

Los recursos addicionals inclouen:

  • Activitats tipus Explorem per a progressió o aprofundiment.
  • Activitats tipus Elaborem per aplicar els conceptes en projectes.

Aquests recursos addicionals permeten atendre la diversitat a l’aula, ajudant tant a qui necessita reforç com a qui vol ampliar coneixements.

A més de la reordenació i priorització, també s’ha dut a terme una revisió de les activitats Explorem amb l’objectiu de fer-les més àgils i clares

Com sempre, Math Bits continua sent una eina completament personalitzable: cada docent pot ajustar la proposta a la seva metodologia, a les característiques del seu grup i al temps disponible

Adjuntem un esborrany amb la reorganització dels continguts de 1r a 4t d’ESO. És un document subjecte a canvis, ja que continuem perfeccionant la proposta abans de l’inici del pròxim curs escolar.

En la proposta actual de Math Bits, els nombres enters es presenten des d’una perspectiva algebraica. Primer s’introdueix el llenguatge algebraic i la manipulació d’expressions amb lletres, a la unitat Llenguatge algebraic; després s’utilitza l’àlgebra per introduir els nombres enters, a la unitat Nombres enters i equacions.

Aquest plantejament segueix la línia dels treballs en Didàctica de les Matemàtiques d’Eva Cid i Pablo Beltrán-Pellicer, de la Universitat de Saragossa, que són part dels nostres referents didàctics, i té com a propòsit evitar algunes dificultats que poden aparèixer en utilitzar altres enfocaments.

Després d’implementar aquesta proposta a les aules, hem rebut suggeriments molt valuosos del professorat. Per això, hem desenvolupat una nova unitat de Nombres enters que ofereix un enfocament didàctic diferent, també basat en la investigació en Didàctica de les Matemàtiques, i igualment vàlid (podeu consultar-ne els fonaments més avall).

Podeu trobar la nova unitat a la vostra intranet. De moment hi teniu disponibles les lliçons del tipus Expliquem i anirem afegint la resta entre els mesos de juny i setembre de 2025.

Les unitats prèvies (Llenguatge algebraic i Nombres enters i equacions) continuaran disponibles per a qui les vulgui utilitzar.

Pots consultar tots els detalls de la nostra nova proposta didàctica sobre els nombres enters aquí.


Hem implementat una renovació completa de la nostra intranet a Science Bits i Math Bits. Aquesta actualització té com a objectiu principal oferir-te una experiència d’ús més àgil, eficient i intuïtiva. Aquesta renovació millora significativament el rendiment i la navegació de la plataforma, i manté sense canvis l’estructura bàsica i la disposició dels elements clau per garantir una transició fluida i sense interrupcions en la tasca docent.

A més, hem incorporat un botó nou que permet amagar les eines d’edició, perquè puguis navegar d’una manera més còmoda.

El seguiment d’avaluacions actives aprofita les capacitats del Mode LIVE i les amplia per oferir un nou nivell de monitoratge per a les lliçons Avaluem.

En accedir al Mode LIVE com de costum, ara podràs triar entre el seguiment tradicional i la nova opció Avaluacions en curs.

Aquesta vista permet visualitzar totes les lliçons Avaluem que estiguin actualment actives dins la seva finestra temporal, així com aquelles programades per a dates pròximes.


Com amb el Mode LIVE, obtindrem una llista amb l’alumnat que està fent l’avaluació, juntament amb informació detallada sobre el desenvolupament de l’avaluació en temps real:

  1. 1. Estudiants actius / inactius / No han començat / han acabat.
  2. 2. Progrés individual dels estudiants dins de l’avaluació.
  3. 3. Avisos sobre possibles incidències: si un estudiant minimitza la finestra del navegador o canvia de pestanya, es registren tant el nombre de vegades com el temps total en què s’ha produït aquesta acció.

Aquest sistema està pensat per a avaluacions presencials a l’aula i resulta especialment útil per detectar si l’alumnat està fent consultes externes o utilitzant eines no autoritzades, com ara assistents d’intel·ligència artificial, durant el procés d’avaluació. Aquesta eina no està pensada per als exàmens que es fan des de casa.

Quan un docent crea una lliçó Avaluem que inclou activitats procedents de les lliçons Expliquem, aquestes activitats es bloquegen automàticament a les seves unitats originals mentre l’avaluació estigui activa. Aquesta mesura garanteix que l’alumnat no pugui consultar-les com a referència durant el desenvolupament de l’examen.

A més, en passar el cursor per sobre d’una activitat bloquejada, es mostrarà un breu missatge explicatiu per informar del motiu del bloqueig.

Ja és possible afegir comentaris grupals del docent des de la taula de resultats en qualsevol activitat. Igual que amb la qualificació manual a les preguntes de resposta oberta, ara pots assignar un comentari comú a tot el grup i, si ho desitges, personalitzar-lo posteriorment per a cada estudiant de manera individual.

Aquesta funcionalitat permet utilitzar la solució del solucionari (identificada amb la icona de la clau) o un comentari redactat pel docent com a feedback general, i després ajustar-lo en aquells casos que requereixin una atenció més específica.

És important tenir en compte que, si s’assigna un nou comentari grupal, aquest substituirà els comentaris que s’hagin introduït prèviament.